yesterday...around 1245pm, aku still dlm office..plan nye just nk gi beli lauk rendang kat 4th floor nak cicah with roti yg aku bwk...then suddenly, my supervisor masuk office (actually die dah kluar awal pun..) die ckp better kite smua kluar, coz ade bau asap..n bunyi aircond kuat giler from upstairs..mungkin ade kebakaran...disebabkan die slalu je menakut²kn kami..so kami ckp..tipu laa..mane ade..xde announcement pun..then my frens said that..ehh..kakak, aku bau asap juge..n aku pun kluar laa kunun nye nak ke wash room..shortcut to washroom ialah melalui laluan emergency staircase..dan aku dah je tgk smua bebdk kat atas tu turun ngan bwk beg nye..aku pun tanye...then die org ckp kat atas asap lagi teruk..dis is not a fire drill..aku pun masuk blk dpmnt.."kakak..jom..jom..mmg btul laa..smua bebdk atas dh turun gune tangga je...(by mentioning sum staff name from atas).."but kite org due still turun gune lif..huh..lif penuh..plus bau asap nye..dlm lif tu aku berdoa cpt arr smpi bawah..takut stuck dlm lif kan..**pengajaran: jgn gune lif mase kebakaran w/pun x nmpk api nye...

we out of the building...mengikut cerita nye..sum1 kat 32th floor bakar kertas..x tau laa die bengong ke ape...

later on, since still early lagi..masuk ar kami ke Pavillion...jenjalan..tetiba terasa mcm nak carik sumthing for kunyah² di ofis...and my kunyah² di ptg hari adalah...

0 comments:

Post a Comment